top of page

Kelionių agentūros, tiesioginiai Avia kompanijų puslapiai ar bilietų platinimo tarpininkai?

Writer's picture: Zivile MoncyteZivile Moncyte

Updated: Jun 27, 2019

Pagal tai, kiek per savo gyvenimą Avia bilietų iš skirtingų tiekėjų esu nupirkusi, galiu drąsiai vadintis Avia bilietų pirkimo guru. Dėl to pagalvojau, jog atėjo metas pasidalinti subtilybėmis - kada ir kur geriausia pirkti bilietus.


Visų pirma išskyriau 3 pagrindinius bilietų pardavimo kanalus: tiesioginiai oro linijų puslapiai, kelionių agentūros ir bilietų pardavimo tarpininkų platformos.



Kuo vieni skiriasi nuo kitų?


Funkcionalumu, dažnai kainomis, aptarnavimu ir pagalba ištikus nenumatytiems atvejams.


Pirmiausia, trumpai apie nenumatytus atvejus - skrydžių atšaukimus ir vėlavimus: kaip manote, kuriuos klientus avia kompanija aptarnauja bei suteikia informaciją greičiausiai – tuos, kurie pirko bilietus tiesiogiai per juos, per agentus ar per bilietų tarpininkų platformas?


Pirma ir antra vieta paprastai dalinasi avia kompanijų ir agentūrų klientai, neturintys lojalumo. Tuo tarpu visiška pirmenybė teikiama lojalumo programas turintiems avia kompanijų klientams. Toliau eina likusieji – bilietus įsigiję per platintojus (tripster, Orbitz, greitai.lt ir kitus).


Na, bet atšaukimas yra atskiras kelionių aspektas. O jei į viską žiūrėjus dar plačiau?


Pabandysiu išskirti pagrindines kiekvieno kanalo savybes, neskirstant į minusus ar pliusus, nes skirtingiems keleiviams vienas dalykas gali atrodyti minusas, kitam tas pats dalykas neturės reikšmės ar net bus pliusas.


Tiesioginiai Avia kompanijų puslapiai



Ko iš jų tikėtis?


- tai patikima, funkcionalu (bet kada galima prisidėti papildomas paslaugas, pačiam keisti bilietus online);

- tiesiogiai ir tiksliai suteikiama aktuali informacija iškilus klausimams (dažniausiai ne lietuvių kalba);

- greičiausia reakcija ir aptarnavimas skrydžio atšaukimo ar kitu nenumatytu atveju;

- ~ 80 - 100 proc. geriausia siūloma kaina;

*Noriu atkreipti dėmesį į tai, kad yra pastebėta tam tikros avia kompanijos, kurių bilietų kainos tiesioginiame tinklapyje visada geriausios. Taip pat ir tokių konkrečių avia kompanijų, kurių agentūroje siūloma avia bilietų kaina labai dažnai būna geresnė nei tiesioginiame tinklapyje. Kalba eina apie ženklesnį, t.y. 50-70 eur už bilietą skirtumą.

- dažnai kyla problemų su atsiskaitymu kreditine kortele bilietus perkant iš avia kompanijų, kurios veikia ne Europoje ar ne kitose pažengusiose šalyse kaip JAV, Kanada. Dažniausiai su šia problema susiduriama atsiskaitant su trečiosiomis šalimis tolimuosiuose rytuose ir net, kaip bebūtų keista, Singapūre esančiomis kompanijomis.


Kada jais naudotis?


- kai tiksliai žinote arba jau esate pasirinkę, kokios avia kompanijos skrydžiais norite skristi;

- kai norite patikimumo, funkcionalumo ir kitų aukščiau išvardintų privalumų.


Patikimos, verslo klientus aptarnaujančios kelionių agentūros


Taip, galvoje turiu būtent verslo klientus aptarnaujančias agentūras, nes, kas liečia tiek paprastesnių, tiek sudėtingų maršrutų bilietų paieškas, jos tame specializuojasi geriausiai.


Taigi, ko iš jų galima tikėtis?


- patikima, funkcionalu, skrydžius pasiūlo ir visa kita už jus padaro agentūros atstovai;

- nors Pasaulinė Amadeus sistema, kuria naudojasi agentūros, Low cost avia linijų paieškose dažniausiai nerodo, didžiosios agentūros yra prisitaikiusios taip, kad stengiasi pasiūlyti beveik visas įmanomas rinkoje esančias avia kompanijas. Žinoma, gali būti, jog pasiūlys ne visas, ypatingai, jei kalba eina apie trečiąsias šalis, kuriose apstu ir ne itin patikimų avia kompanijų. Viskas daroma dėl jūsų saugumo;

- atšaukus skrydžius, norint kelionės metu pakeisti maršrutus ar atsitikus kitiems neplanuotiems atvejams visada turite (didžiųjų agentūrų atveju netgi 24/7) pagalbos skambutį – jumis pasirūpins ir viską sutvarkys agentūros atstovas;

- bilietus galima rezervuoti. Nors per pastaruosius keletą metų rezervacijų laikymo terminus avia kompanijos yra gerokai sutrumpinusios, vis tik, priklausomai nuo aviakompanijos, minimaliausiai vienai dienai bilietus dažniausiai rezervuoti galima;

- kainos dažnai sutampa su tiesioginių avia kompanijų puslapių kainomis. Jei nesutampa – būna kiek didesnės arba mažesnės.

- agentūrose naudojama Amadeus sistema sudėtingų ir tolimų maršrutų atveju gali sukomponuoti jungtinius skirtingų tarpusavyje bendradarbiaujančių aviakompanijų skrydžius;

- taip pat siūloma naudotis, jei į skrydžius planuojate registruoti dviračius ar papildomą sportinę įrangą. Bilietus perkant per agentūras, procesai vyksta kur kas sklandžiau;

- prie bilieto kainos paprastai už suteikiamą paslaugą priskaičiuojamas komisinis agentūros mokestis.


Kada į juos kreiptis?


- kai nieko nenorite daryti patys;

- kai bendravimas gimtąja lietuvių kalba jums yra priimtiniausias;

- kai keliaujate sudėtingais maršrutais.


Avia bilietų platinimo tarpininkų platformos

Mažiausių kainų paieškų kanalai dažnai nukerpia į tokias tarpininkų platformas kaip Trispter, Orbitz, greitai.lt ir dar daug kitų. Ar tai tikrai reiškia, kad perkant per jas kainos yra mažiausios? Dažnai taip. Ar jos patikimos? Kai kurios taip, kai kurios ne. Sunku pasakyti. Tikriausiai reikia žiūrėti į jas reitinguojančias žvaigždutes bei tikėti, kad viskas bus gerai.


Ko iš jų tikėtis?


- jei susiduriate su patikima ir jau pažįstama platforma ir tuo pačiu gaunate geriausią kainą – imkite ją!

- jei susidursite su nenumatytomis aplinkybėmis kelionės metu, visais iškilusiais klausimais ne tik rūpinsitės patys, bet ir yra galimybė, jog teks palaukti, kol avia kompanija pirmiau aptarnaus bilietus pirkusius jau aukščiau minėtais kanalais;

- norint prisidėti papildomas paslaugas ar išsiaiškinti kitus iki kelionės kilusius klausimus taip pat gali būti, jog teks paplušėti labiau. Dažnai būna, kad pvz. nusipirkus ar net perkant bilietus (ypatingai ne Europoje veikiančių aviakompanijų) tarpininkų sistemose negalima pridėti bagažo bei kitų paslaugų. O pateikus užklausas šių tarpininkų darbuotojams, reikia laukti informacijos apie tai, ar pavyks tai padaryti. Būna, kad ir nepavyksta.


Kada jomis naudotis?


- kai ji patikima ir gaunate geriausią kainą;

- kai kelionės maršrutas ir pati kelionė nėra sudėtinga;

- taip pat šie tarpininkai pasitarnauja, kai perkant bilietus iš avia kompanijos, su ja niekaip neina atsiskaityti tiesiogiai. Jei tarpininkas registruotas Europoje ar kitoje ne trečiojoje šalyje, atsiskaitymas per jį bus sklandus. Tik nepamirškite iš karto prisidėti papildomas paslaugas, nes gali būti, kad vėliau jų prisidėti ir atsiskaityti už jas internetu nebebus galima.


O kada naudotis Kelionių planuotojos paslauga?


Tada, kai vienu šūviu norite nušauti visus tris aukščiau minėtus zuikius, bet šiam darbui atlikti neturite nei noro, nei laiko 😊



Nes mano darbo specifika bilietų pirkimo atveju apima visus tris aukščiau esančius kanalus, atrinkus kiekvienam individualiam atvejui geriausią variantą.




142 views0 comments

Comments


bottom of page